S1 A3: Medan spänningarna sjuder, är stallen enade och på väg att göra revolution mot orättvisa regelförändringar och ojämlik vinstfördelning. De hotar att starta sin egen utbrytarserie och utmanar den etablerade Formel 1-ordningen. Mitt i tumultet lider Jenson ett förkrossande bakslag. Bilen presterar sämre i kyligare väder, vilket leder till en rad dåliga lopp. Medan Jensons självförtroende sviktar och mästerskapet står på spel, passar rivalerna på att ta chansen att utmana honom om titeln. Motsättningarna ökar inom Brawn GP när Jensons stallkamrat stiger fram som en formidabel utmanare. Rivaliserande stall satsar på att utveckla snabbare bilar och Brawn GP klänger sig desperat fast vid sina bleknande mästerskapsdrömmar.