Uppror, övningar och djävulen del 1
S1 A6: Michael höjer värmen för att bryta igenom till andra sidan cellväggen och på krafter på utsidan planerar att tidigarelägga avrättningen av Lincoln. Under tiden bryter ett fullskaligt uppror ut i fängelset, vilket hotar liv och ger T-Bag tillfälle att avslöja en skrämmande hemlighet. Utanför murarna följer Veronica och Nick ett spår till Washington, DC.