En actionkomedi om de två ganska misslyckade poliserna Schmidt och Jenko som får i uppdrag att infiltrera en gymnasieskola där drogerna flyter som vatten. Det blir till att byta ut polisbrickor och vapen mot ryggsäckar och läxböcker när de ska försöka lösa fallet med den illegala knarkhandeln. Regi: Phil Lord och Christopher Miller. I rollerna: Jonah Hill, Channing Tatum, Brie Larson, Dave Franco, Ice Cube, DeRay Davis m.fl.