Snuten i Hollywood
En actionfylld kriminalkomedi om den snabbtänkte Detroitpolisen Axel Foley vars barndomsvän Mikey blir dödad av gangstrar. Jakten på Mikeys mördare tar Axel ända till Hollywood, där hans ovanliga metoder gör att han hamnar på kollisionskurs med den lokala poliskåren. Regi: Martin Brest. I rollerna: Eddie Murphy, Lisa Eilbacher, Steven Berkoff, Judge Reinhold, Ronny Cox, James Russo m.fl. (Beverly Hills Cop)