Coldplay: Reimagined
”Idag försökte vi skala av några lager från låtar som redan var ganska avskalade”, säger en leende Chris Martin i inledningen av filmen ”Coldplay: Reimagined”. I en intim studiomiljö fördjupar sig Martin och gitarristen Jonny Buckland i höjdpunkterna från albumet ”Everyday Life” från 2019. Från gospellåten ”BrokEn” och doo-wop-inspirerade ”Cry Cry Cry” till en stråkförstärkt katharsis i ”Champion of the World” – här ges en personlig och osminkad version av Coldplays musikaliska magi.