Dallas buyers club
Dallas, 1985. Den homofobiske narkomanen Ron Woodroof får reda på att han har aids och bara en månad kvar att leva. Han vägrar acceptera sin dödsdom och börjar istället smuggla in mer effektiv bromsmedicin från Mexiko. Tillsammans med transkvinnan Rayon skapar han en klubb där HIV-positiva människor betalar en medlemsavgift för att få tillgång till de alternativa medicinerna. Klubben växer snabbt men myndigheterna drar igång ett krig mot Ron. Filmen bygger på verkliga händelser. Regi: Jean-Marc Vallée. I rollerna: Matthew McConaughey, Jared Leto, Jennifer Garner, Steve Zahn, Denis O’Hare, Griffin Dunne m.fl.