American Hustle
En svart kriminalkomedi om den briljante bedragaren Irving och hans minst lika listiga kumpan Sydney som har levt ett lyxigt liv finansierat av bedrägerier. På senare tid har de dock tvingats att arbeta för FBI för att själva undvika straff. När FBI-agenten Richie pressar paret att infiltrera maffian i New Jersey så hamnar de i en värld som är lika farlig som den är förtrollande. Filmen är inspirerad av verkliga händelser. Regi: David O. Russell. I rollerna: Christian Bale, Amy Adams, Bradley Cooper, Jennifer Lawrence, Jeremy Renner, Michael Peña m.fl.