En doft av kärlek - Pot au feu
Kocken Eugénie och hennes chef Dodin har arbetat ihop under 20 år och under tiden fallit för varandra. Deras romans ger upphov till oöverträffade rätter. När Dodin konfronteras med Eugénies motvilja mot att gifta sig börjar han laga mat åt henne.