Det är oavbruten spänning i den här kultklassikern av Quentin Tarantino, när två farliga banditer, bröderna Gecko (George Clooney och Quentin Tarantino), ger sig ut på en vild brottsorgie! Efter att ha kidnappat en far (Harvey Keitel) och hans två barn (inklusive Juliette Lewis, Due Date), åker de söderut till en skum mexikansk bar för att gömma sig. Snart inser de att de inte är i en vanlig bar, eftersom hela stället börjar kräla av vilda, blodsugande vampyrer. Oddsen är emot dem och de tvingas samarbeta med sin gisslan för att klara sig ut vid liv.