Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap
London, 1946. En dag får den karismatiska författaren Juliet Ashton ett brev från Dawsey Adams, medlem i en mystisk litteraturklubb startad på den tidigare nazi-ockuperade ön Guernsey. Nyfiken på vilka som ligger bakom brevet bestämmer hon sig för att besöka ön och där möter hon de härligt excentriska medlemmarna i "Guernseys litteratur- och potatiskalspajssällskap". Allt eftersom krigstidens hemligheter uppenbaras blir Juliet alltmer fäst vid ön, bokklubben och inte minst Dawsey. Regi: Mike Newell. I rollerna: Lily James, Michiel Huisman, Jessica Brown Findlay, Matthew Goode, Katherine Parkinson, Glen Powell m.fl. (The Guernsey Literary and Potato Peel Pie Society)