Maurice
Ett romantiskt drama om Maurice som år 1909 kommer till Cambridge där han förälskar sig i den rike och intellektuelle Clive. De två inleder en passionerad kärleksaffär men tvingas hålla sina känslor hemliga eftersom homosexualitet är olagligt i Storbritannien på denna tid. Filmen bygger på en roman av E.M. Forster. Regi: James Ivory. I rollerna: James Wilby, Hugh Grant, Rupert Graves, Denholm Elliott, Simon Callow, Billie Whitelaw m.fl.