Hemingway & Gellhorn
Nicole Kidman och Clive Owen spelar huvudrollerna i "Hemingway & Gellhorn", ett storslaget drama om en av det förra århundradets stora romanser: förhållandet mellan den litteräre jätten Ernest Hemingway och den banbrytande krigskorrespondenten Martha Gellhorn. "Hemingway & Gellhorn" är berättelsen om den passionerade kärleksaffären och det stormiga äktenskapet mellan Gellhorn och Hemingway, och följer dem genom dåtidens stora konflikter. Gellhorn anses av många vara tidernas främsta krigskorrespondent, och filmen ger en unik inblick i ett förhållande präglat av konflikter.