I hetaste laget
En romantisk komedi om Chicago-musikerna Joe och Jerry som råkar bli vittne till ett maffiamord och tvingas fly iväg på ett tåg till Florida. För att finansiera sin resa tar de jobb i en kvinnlig jazzorkester utklädda till saxofonisten Josephine och basisten Daphne. Deras plan fungerar perfekt ända tills bandets vackra sångerska Sugar faller för Joe. Regi: Billy Wilder. I rollerna: Marilyn Monroe, Tony Curtis, Jack Lemmon, George Raft, Pat O'Brien, Joe E. Brown, Joan Shawlee m.fl. (Some Like It Hot)