Land Grabbing
Världens jordbruksmark är i fara. Efterfrågan på mark har ökat i takt med att investerare letar efter områden att odla mat för export, grödor för biobränslen eller helt enkelt köper upp mark för egen vinst. Filmen ger en inblick i investerarnas värld i den internationella jordbruksindustrin och avslöjar konsekvenserna för familjerna som blir vräkta från marken. Land Grabbing avslöjar hur ”kolonialism 2.0” fungerar.