Marianne & Leonard: Words of Love
En vacker men ändå tragisk kärlekshistoria mellan Leonard Cohen och hans norska musa Marianne Ihlen. Deras kärlekssaga började på den idylliska grekiska ön Hydra under 1960-talet där de var en del av en bohemisk gemenskap bestående av artister, författare och musiker. Filmen fokuserar på deras relation från de härliga dagarna på Hydra, en tid av fri kärlek och öppna relationer, till hur deras kärlek drev Leonard att utvecklas till en framgångsrik musiker.