Rivieran, 1970. Den rike baron Tranchant misstänker att någon försökt mörda hans fru och ber sin mäktige vän Chirac att skicka någon av sina bästa poliser från Paris. Tyvärr är alla upptagna så uppdraget går till den klumpige otursfågeln Jean Boulin.