Rosa panterns hämnd
Clouseaus (Peters Sellers) före detta chef, Dreyfus (Herbert Lom), släpps ut från mentalsjukhuset i tron om att Clouseau är död. Tillsammans med sin betjänt, Cato, tänker Clouseau ta reda på vem som försökt mörda honom.