Den rosa pantern
Peter Sellers gör sin debut som Jacques Clouseau, världens klumpigaste kriminalkommissarie i denna underbara fars. Hans mål är att stoppa den notoriske "Fantomen" (David Niven) från att stjäla den ovärderliga Rosa Panter-diamanten.