Rocky
Ett klassiskt sportdrama om amatören Rocky som boxas i mindre sammanhang samtidigt som han jobbar extra åt maffian i Philadelphia. När tungviktsmästaren Apollo Creed plötsligt står utan motståndare i en kommande titelmatch i Philadelphia så väljer han att utmana den okände Rocky, mest som ett spektakulärt jippo. Rocky accepterar utmaningen och börjar nu träna stenhårt för att ge Apollo en ordentlig match om tungviktstiteln. Regi: John G. Avildsen. I rollerna: Sylvester Stallone, Talia Shire, Carl Weathers, Burt Young, Burgess Meredith, Thayer David m.fl.