Creed
Ett drama om Adonis Johnson, son till den bortgångne boxningslegenden Apollo Creed, som söker sig till Rocky Balboa i hopp om att få honom som tränare. Trots Rockys tvekan att återvända till boxningsvärlden så beslutar han sig för att hjälpa Adonis att följa i sin pappas fotspår. Regi: Ryan Coogler. I rollerna: Michael B. Jordan, Sylvester Stallone, Tessa Thompson, Phylicia Rashad, Andre Ward, Tony Bellew m.fl.