The Aeronauts
1862 slår sig den våghalsiga ballongpiloten Amelia Wren (Felicity Jones) ihop med den banbrytande meteorologen James Glaisher (Eddie Redmayne) för att öka mänsklighetens kunskap om vädret, och för att flyga högre än någon annan tidigare gjort.