Proxima
Ett drama om franska astronauten Sarah, den enda kvinnliga deltagaren i det rymdprogram som förbereder sig inför en årslång expedition. Sarah är ensamstående mamma till åttaåriga Stella och med lika delar skuldkänslor och mod försöker hon hitta balans i sina roller som banbrytare och mamma. Regi: Alice Winocour. I rollerna: Eva Green, Matt Dillon, Lars Eidinger, Sandra Hüller, Zélie Boulant m.fl.