Dödligt perspektiv
När militärkirurgen Jeffrey MacDonald grips för mordet på sin gravida fru och två små döttrar startar en av USA:s största mediestormar. Fallet, som än idag är ett av landets mest omdebatterade, delar allmänheten i två och den enorma ryktesspridningen leder till en uppsjö av alternativa sanningar. Baserad på den kände filmskaparen Errol Morris bok med samma namn ställer sig filmaren Marc Smerling frågan som över 50 år senare verkar omöjlig att svara på: vem mördade egentligen familjen MacDonald?