I´ll be Gone in the Dark
Den här dokumentärserien i sex delar skildrar jakten på våldsverkaren som Michelle McNamara i sin bästsäljande bok kallade för Golden State Killer.
Michelles nära och kära kämpar med hennes plötsliga död, men hennes arbete för att avslöja Golden State Killer lever vidare. Paul Holes - rättsmedicinchefen i Contra Costa County - rekonstruerar mördarens släktträd.
När gripandet av den 72-årige expolisen Joe DeAngelo sker i realtid uppenbarar sig rysliga fakta som belyser Michelles förutseende i hennes boks epilog: Brev till en gammal man.