Murders at Starved Rock
Part 2: Psychological Warfare
2005 ryker David ihop med sin pappa Anthony över detaljerna kring domen mot Chester Weger. Under tiden - efter att oroade medborgare slagit sig samman för att bevisa Wegers oskuld - dyker nya teorier upp och gamla spänningar stiger till ytan.
Med Chester frikänd brottas David med kvarhängande misstankar, generationsöverskridande traumans påverkan samt konsekvenserna av sin pappas eftermäle.