Mind over Murder
1985 skakar mordet på en gammal kvinna småstaden Beatrice, Nebraska. Det gör även frisläppandet av de sex personer som dömts för brottet.
1989 erkänner Tom Winslow sin inblandning i det numer kalla fallet. Senare pusslar utredningsledaren ihop en kuslig bild av brottet.
Årtionden efter Helen Wilson-målet bringar Joseph Whites kamp för DNA-testning nya detaljer i dagen.
Många i Beatrice - däribland en av de frikända - tror att de sex personerna är skyldiga, men ny information kring tvingande förhörsmetoder uppdagas.