Confronting a Serial Killer
Den förbluffande historien om det unika förhållandet mellan den hyllade författaren och journalisten Jillian Lauren och den mest aktiva seriemördaren i amerikansk historia, Sam Little.
Att komma undan med mord
Författaren Jillian Lauren möter seriemördaren Sam Little medan hon gör research för en ny kriminalroman, och inser att hans flera decennier långa mordhistoria kan länkas till orättvisor i systemet.
Att hantera djävulen
Jillian inser att för att förstå mördaren måste hon dyka ner i sitt eget traumatiska förflutna, och i processen avslöjar hon hur systemisk sexism och rasfördomar har banat väg för Little.
Att hantera en psykopat tär på Jillians psyke och hennes familj. Flera dussin olösta fall blottlägger den förödelse Little åsamkat, och leder till en fördröjd men välbehövlig offentlig uppgörelse.