Den kreativa designern Adam Savage gör sin egen Iron man-dräkt i titan. Han vill att den ska vara skottsäker, klara av en explosion och gå att flyga med.
Adam vill bygga sin egen version av Kung Arthus legendariska svärd - Excalibur. Han använder järn som hittats i en meteorit, och försöker skapa ett oförstörbart vapen.
Adam slår sig ihop med skådespelaren Gary Oldman för att återskapa ett av Hollywoods farligaste vapen - ZF1-vapnet från sci-fi-filmen Det femte elementet.