The Newsreader
När nyheten om Lindy Chamberlains frigivning från fängelset kommer ut flyger Helen, Dale och kameramannen Tim till Darwin. Men de möter hård konkurrens när de kämpar för att få "århundradets intervju".
Dales karriär och hans relation med Helen kunde inte gå bättre... tills hans värdefulla intervju med en HIV-positiv mamma går fruktansvärt fel.