Valley of Tears
Avinoam försöker leda sina vapenbröder i säkerhet genom Hermons hemliga tunnlar. 87:e blir oroliga över Caspis mentala obalans.
Marco leder ett uppror mot Caspi. Yoav och Avinoam fastnar i ett bakhåll. Dafna försöker återupprätta ordningen vid sin post.
Melakhi fortsätter sin kamp för att rädda sina vänner, trots ett oroande avslöjande från Meni. Avinoam och Yoav knyter an under ytterst farliga omständigheter.
Meni vägrar finna sig i sin sons öde när Dafna tar befälet för ett nytt uppdrag. Avinoam försöker föra en desperat Yoav i säkerhet. Melakhi konfronterar slutligen Alush.