China's Buddhist Monks and Daoist Recluses
S1, E5: Buddhism and Daoism played integral roles in the culture of imperial China. Learn about the origins of Chinese Buddhism, the monastic life in China, and the historic travels of the Buddhist monk Faxian. Then study the emergence of Daoism and its traditions of metaphysical exploration and the rustic, natural life, as seen in the works of Tao Yuanming, imperial China's first great poet.