S1, E2: The campers arrive at Dr. Wu's genetics lab where Ben meets a baby Ankylosaurus named Bumpy, who imprints on him at birth. Meanwhile, Darius & Kenji are assigned dino-poop shoveling duty back at camp as punishment for their previous mishap. When the two of them sneak away in search of the Carnotaurus pen, they find themselves with the hungry beast on their tails.