Jurassic World: Camp Cretaceous
Teens attending an adventure camp on the opposite side of Isla Nublar must band together to survive when dinosaurs wreak havoc on the island.
Camp Cretaceous
Dino-nerd Darius and five other campers are chosen for a once-in-a-lifetime experience at Camp Cretaceous. Unable to resist the lure of seeing dinosaurs up close, Darius, Kenji and Brooklynn break curfew to sneak into the Compy pen. However, Darius finds himself in trouble when he's the only thing standing between Kenji and some hungry Raptors, including Blue!
The campers arrive at Dr. Wu's genetics lab where Ben meets a baby Ankylosaurus named Bumpy, who imprints on him at birth. Meanwhile, Darius & Kenji are assigned dino-poop shoveling duty back at camp as punishment for their previous mishap. When the two of them sneak away in search of the Carnotaurus pen, they find themselves with the hungry beast on their tails.
What was first awe quickly becomes terror as the kids find themselves face-to-face with the newly freed Indominus Rex. When the kids find their camp destroyed, Darius must come to terms with the fact that his dream of Jurassic World may not be as perfect as he hoped.
Tensions are high as the kids run South toward the park, hoping to find some adults who can help them. While they managed to escape being eaten the first time, our kids run into the Indominus Rex again and have to use their wits to evade her, especially after the only adult around completely abandons them. Meanwhile, Bumpy joins the group.
The campers are forced underground when Masrani's helicopter crashes into the Jurassic World aviary and unleashes a flock of hungry Pteranodons. The kids ride on kayaks through bioluminescent caves. But when an opening in the tunnels washes them out, they find themselves in the Mosasaurus Lagoon and must escape before being eaten.