The World Has Turned and Left Me Here
S6, E5: With Homecoming around the corner, Elena invites Liam (recurring guest star Marco James) to attend a party at the corn maze with her. Instead of attending the Homecoming festivities, Caroline is preoccupied after Stefan shows up unexpectedly and needs her help cleaning up a mess created by Enzo. Heeding Elena's advice to be more social, Alaric reluctantly attends the party, but a devastating accident quickly leaves him and Jo (recurring guest star Jodi Lyn O-Keefe) rushing to save lives. Elsewhere, Tyler finds himself in a dangerous position when his werewolf curse is put to the test, and an emotionally embattled Stefan comes clean to Caroline about his intent to move on from Mystic Falls. Lastly, Damon and Bonnie make an important discovery that affects their quest to get back home.