NINA DOBREV, PAUL WESLEY and IAN SOMERHALDER star in this new series, based on the best-selling book series, of two vampire brothers at war for the soul of 17-year-old Elena.
Night of the Comet
Elena goes to the Salvatore house to talk to Stefan, but finds Damon there instead, who reveals surprising information about Stefan's past. Vicki begins to remember the attack.
Elena invites Stefan and Bonnie to dinner, hoping that the two will bond, but the evening is disrupted by the unexpected and unwelcome arrival of Damon and Caroline.
Stefan escorts Elena to the town's Founder's Party. At the party, Damon tells Elena a story about the Salvatore family, leaving Elena with questions Stefan refuses to answer.
Stefan is hopeful that his plan to get rid of Damon is working, and decides to reveal parts of his past to Elena. Meanwhile, Elena and Jenna are concerned about Jeremy's relationship with Vicki. At a fundraising car wash, Bonnie is surprised by abilities she didn't know she possessed, and seeks advice from her grandmother (guest star Jasmine Guy - A Different World). Finally, Elena hears a disturbing story about the Salvatore family from a stranger.
In flashbacks, Stefan reveals to Elena the Salvatore family history, including how his rivalry with Damon began. In the present, Damon impulsively takes control of Vicki's future.