Battle of Little Bighorn
The Battle of Little Bighorn lasted nearly 24 hours on June 25, 1876, but the stage had been set decades earlier as settlers, prospectors, and business people began encroaching on Native Americans' sacred land. From the Lakota Sioux facing broken treaties to the attacks that ultimately led up to Bighorn, follow these events unfold. Then, see how this pivotal moment in history marked the beginning of the end of freedom on the Great Plains, the birth of an American cliche, and an ongoing fight for identity against the tyranny of progress.