Heavy Metal
Based on the fantastical illustrated magazine Heavy Metal, producer Ivan Reitman enlists the help of some of Hollywood's animation masters to create the otherworldly tale of a glowing green orb from outer space that spreads destruction throughout the galaxy. Only when encountered by its one true enemy, to whom it is inexplicably drawn, will goodness prevail throughout the universe. Richly and lavishly drawn, the vignettes of the orb's dark victories include the character voices of John Candy, Harold Ramis and a pounding soundtrack by Black Sabbath, Blue Oyster Cult, Cheap Trick, Devo, Donald Fagen, Don Felder, Grand Funk Railroad, Sammy Hagar, Journey, Nazareth, Stevie Nicks, Riggs, and Trust. Highly imaginative and full of surprising special effects, Heavy Metal set the standard for alternative contemporary animation. An intoxicating experience not to be missed!