King Arthur: Legend of the Sword
Starring Charlie Hunnam in the title role, the film is an iconoclastic take on the classic Excalibur myth, tracing Arthur’s journey from the streets to the throne. When the child Arthur’s father is murdered, Vortigern (Jude Law), Arthur’s uncle, seizes the crown. Robbed of his birthright and with no idea who he truly is, Arthur comes up the hard way in the back alleys of the city. But once he pulls the sword from the stone, his life is turned upside down and he is forced to acknowledge his true legacy…whether he likes it or not.