The Winter King
Bastard son Arthur returns to the land he’s been banished from to find a kingdom in chaos. Seeking the aid of his oldest confidants, Arthur aims to right Britain’s path as he faces the most unexpected of obstacles.
High King Uther banishes his son Arthur, who rescues a dying boy named Derfel. Arthur entrusts Derfel to Merlin and Nimue. Years later, Uther has a new heir, but Merlin has a dark vision for the future.
An untimely death leads Merlin to locate Arthur and urge him to come back to Britain. Chaos ensues when Gundleus assaults Avalon.
Arthur takes Gundleus prisoner and Nimue begins to plan her revenge. Arthur learns that Gundleus’ uncle Gorfydd is preparing for war.
Nimue returns to Avalon, where she is found by Merlin. Derfel and Owain travel to collect taxes from King Cadwys. Gundleus returns to Caer Cadarn.
Derfel feels uncomfortable about the attack on the mine—which Owain is keeping a secret. Tristan, prince of Kernow, demands justice for the raid at the mine.