Adventures of Sonic the Hedgehog
A blue hedgehog that can run at incredible speeds its best friend, a two-tailed flying fox, defend planet Mobius from the evil Dr. Robotnik and his bumbling mechanical goons.
Sonic saves a hedgehog girl, Breezie, from Scratch and Grounder, and falls for her; Breezie is truly a robot created by Robotnik to exterminate Sonic.