Childless Comfort
How close should an extended family be? Three generations of the Ahn family live next door on the same street in a suburb of Seoul and go in and out of one another’s houses and lives like they were their own. Ahn So Shik (Lee Joon Jae), the pontificating and wisdom-spewing patriarch, and his ever-patient, long-suffering wife, Choi Geum Shil (Seo Woo Rim), have three sons and live with their first son, Ahn Hee Jae (Yoo Dong Geun), and his selfless wife, Lee Jie Ae (Kim Hae Sook). Hee Jae and Jie Ae have three children: So Young (Uhm Ji Won), Sung Ki (Ha Seok Jin) and Joon Ki (Lee Do Yeong). The second son, Ahn Hee Myung (Song Seung Hwan), and his penny-pinching wife, Ji Yoo Jung (Im Ye Jin), have one son, Dae Ki (Jung Joon), who recently married Hyo Joo (Kim Min Kyung). The third son, Ahn Hee Gyu (Yoon Da Hoon), and his sweet-tempered wife, Shin Sae Rom (Kyeon Mi Ri), were never able to have children and live with Sae Rom’s mother, Shin Young Ja (Jun Yang Ja). As the three brothers try to help each other deal with the many challenges with their parents, their wives and their troublesome children, do they stoke the fire or provide supportive comfort that only true family can provide? “Childless Comfort” is a 2012 Korean drama series directed by Jung Eul Young.