Mischievous Kiss: Love in Tokyo
Aihara Kotoko isn't very intelligent, and lacks ability in school. She is in class F, the least smartest class in her grade. Despite this, she has been in love with the schools most handsome, and most intelligent guy, Irie Naoki ever since she saw him give a speech at the high school entrance ceremony.
A Love Along with a Shooting Star
Aihara Kotoko is a lagging Class F student at the High School Annex of Tonan University, who has a crush on Irie Naoki, an outstanding Class A student rumored to have 200 IQ. She decides to profess her love to him, and hands him a love letter. But he rejects her outright with a simple "No thanks." Kotoko with a wounded heart moves to a new home with her father, but the house gets destroyed by a meteorite. Because they have nowhere to go, she moves in with her father to his best friend's home. However ...
Kotoko is now living with the Irie family, but Naoki is cold as ever. Naoki's mother Noriko always wanted a daughter, so she is ecstatic. Noriko gives Kotoko a photo of Naoki as a young boy dressed in girl's clothes. Kotoko now has the upper hand because she holds Naoki's secret embarrassment of his transvestite past, so she plans to have him tutor her for the final examinations, in order to...
Kotoko is depressed because of Naoki's gloominess for having the news exposed to the entire school that they are living in the same home. But she gets a glimmer of hope because Naoki says to Kin-chan, who came to spy on the Irie family: "Today you hate someone, but tomorrow you love them." On the last day of Summer vacation, however, the house is vacant except for Naoki and Kotoko. Now that the two of them are all by themselves ...
It is entrance exams season. Kotoko passes the entrance exams to Tonan University. On the other hand Naoki reluctantly goes to take the National Center Exams as an obligation to his father. Because of Kotoko's hand-made good-luck charm, Naoki's day of exams is riddled with troubles. Then on the day of entrance exams to Tokyo University, Kotoko tags along with Naoki, but collapses at the gate from a severe stomach pain.
The time of the graduation ceremony has come. Naoki decides to stay on at Tonan University, but Kin-chan, who didn't pass the entrance exams, thinks of his future and decides to find employment. Class F winds up at the same hall with Class A for their respective faculty thank-you parties; a clash between them ensues, and now the mood turns grim. Naoki eventually teases Kotoko in front of everyone. Kotoko gets back at him by exposing his boyhood transvestite photo to everyone. Furious, Naoki calls out Kotoko, and suddenly plants a kiss on her.
After their first kiss, nothing changes between Kotoko and Naoki. Kotoko is now a college student, and a powerful love-rival Matsumoto Yuko emerges at the university. Kotoko and Naoki are in different departments, but Kotoko pursues ways to get closer to Naoki. She joins the tennis club he's in, but she cannot keep up with the training. On one of those nights, Kotoko's father decides to leave the Irie home, because he wants Kotoko to give up on Naoki. This comes as a big shock to Kotoko.