PHOTO ARK
Join Joel Sartore as he travels to Madagascar and the Florida Keys on his mission to photograph beautiful and endangered animals for the Photo Ark. In Florida, he checks in on the Key Deer, a species that he first saw 20 years ago.
Journey with Joel Sartore to Spain where he photographs the alluring Iberian Lynx, and to China to film the Yangtze giant softshell turtle. In Cameroon, Joel hopes to glimpse the amazing Cross River gorilla, the rarest in the world.
Travel with photographer Joel Sartore as he adds vibrant insects to his Photo Ark collection and searches for larger animals in Budapest and Prague. Joel also tags along on a Rowi kiwi egg rescue in New Zealand.
In the two-hour special, National Geographic Photographer, Fellow and Founder of the National Geographic Photo Ark Joel Sartore documents the creatures in the Amazon rainforest, such as the giant armadillo. He must constantly adapt his ever-changing photo studio to create a connection with audiences around the world and to encourage people to care for endangered species before it’s too late.
National Geographic Photographer Joel Sartore uses the power of photography to inspire people to care for endangered species by showcasing every creature living in the world’s zoos and wildlife sanctuaries. In the second hour of the two-part special, he travels to Indonesia to capture the animals that have adapted to living on the isolated islands in the Pacific Ocean.