Power Book II: Ghost
"Ghost" follows Tariq balancing his drug operations, grades, love life, and family. To avoid the same fate his father met is to become him - only better.
As Tariq St. Patrick begins his new life at Stansfield University, he’s torn between two worlds: doing as his mother said, living his life as a normal college kid; or doing what she taught him, hustling product, to save what family he has left.
Haunted by the legacy of his father, Tariq tries to understand who James St. Patrick was to the people in his life, how it’s shaped Tariq’s own life, and how the memories of James St. Patrick and Ghost define the man Tariq wants to become.
After Monet's agreed to do business with him, Tariq initiates his play to control the drug market on campus, while insulating his and Monet's involvement.
It’s Tariq’s 18th birthday, but there’s no cause for celebration, or time. Saxe brings him news that could blow up Tasha’s case. Tariq is concerned that Brayden’s budding relationship could put their business in danger.
Tariq’s hands are tied, fearing that fully letting Brayden in on their arrangement with the Tejadas has put him on a violent collision course with Cane, who demonstrates the price paid for using his name.