The Blood of Youth
As a disciple of the Lei Clan, Lei Wu Jie (Ao Rui Peng) can’t wait to prove his worth as a hero; but as a novice who has only just entered the martial arts world, the path to becoming a true hero is difficult, at best. Undeterred by the challenges that lay before him, Wu Jei makes his way to the great city of Xue Yue, certain that his time there will mold him into the hero he so longs to be. Unfortunately, his trip to Xue Yue is waylaid by an unfortunate mishap at the Villa of Fallen Snow. As proprietor of the Villa, Xiao Se (Li Hong Yi) has all the looks of a wealthy innkeeper, but he can barely afford to keep the inn open. Struggling with his business, Xiao Se is less than pleased when his establishment is damaged by the antics of a young, wannabe hero. Demanding he make amends for the damage he caused, Wu Jei can think of only one way to appease the persnickety Xiao Se, and that is to take him with him. With no other options, the two set off together, without any idea of what fate has in store for them. Befriending several people along the way, including Wu Xin (Liu Xue Yi), Sikong Qian Luo (Lin Bo Yang), Tang Lian (Lin Xin Ze), and Ye Ruo Yi (Flora Dai), Xiao Se and Wu Jei soon find themselves caught up in an adventure far greater than any of them could have imagined. While facing countless dangers, the intrepid group stumbles upon a trail of clues that tie one of them to a battle for the throne that took place over a decade ago. The question is, which one of them is harboring such a dark secret? Adapted from the novel “Juvenile Songs” by Zhou Mu Nan, “The Blood of Youth” is a 2022 Chinese martial arts drama directed by Yin Tao.