The Legend of Zelda
The Legend of Zelda is an animated fantasy-adventure (with a good deal of comedy). Its two main stars are Link (a 15-year-old adventurer) and Zelda (a princess of the same age), who fight with monsters, ghosts, icky creatures, and each other as they try to save the kingdom of Hyrule from the dark depredations of the evil wizard Ganon.