The Pyramid - Finding the Truth
American historian and entrepreneur Semir Osmanagic claims there are pyramids in Europe! A conclusion he has reached after a series of excavations. Opponents are trying to stop excavations and present his claim as a fraud. Egyptian scientists confirm the existence of the Pyramids. Mysterious stone spheres, pyramid with an EM Beam and tunnels with healing energy fascinate. Award wining documentary.
The Discovery, discoverer and the pyramid
Bosnian-American historian and entrepreneur Semir Osmanagic claims that there are pyramids and tunnel complex in the Visoko valley in Bosnia. Conclusion after a series of excavations that began in 2006. Media and scientists react sceptical and rejecting the idea. In the same valley, German archaeologists are excavating the "Butmir culture" setelments ,a Neolithic civilization 7000 years old.
The Dispute - Sam Osmanagich, money, motivation and pyramid energy
The geology of the pyramids ist confusing. The dispute erupts between the scientists. Opponents are trying to stop further excavations and present the pyramid theory as a fraud. Sam Osmanagich presents him self as humanitarian, businessman, entrepreneur. We learn about his life in USA, basketball and pyramid energy as well as his theory on alternative history and strange phenomenons.
German Scientists unveil the secrets of the ancient civilization. Egyptian scientists tour excavation sites, rattle and discus trying to put Bosnian pyramids into perspective. The Bosnian pyramids are pyramid hills. Geologically formed and then perfected by human intervention. Even under presure they confirm the Pyramid existance and conection to ancient civilization.