Zoo Vets
Meet the ultimate medical multitaskers, the men and women tending to thousands of species at zoos and aquariums across the country.
Tails, Teeth and Snouts
Think a root canal is tough? Try performing one on a tiger! Join the veterinarians at the Smithsonian’s National Zoo for the ultimate medical challenge—giving specialized care to animals representing five hundred unique anatomical systems.
With nearly 28,000 patients representing almost 2,000 species, the vets of Chicago's Lincoln Park Zoo and Brookfield Zoo never know what animal ailments await them and each day brings new challenges. Join the doctors on their rounds as they treat a Silverback Gorilla suffering from heart disease, a dolphin with past lung infections, and a family of wily meerkats in need of a checkup. Using technology, teamwork, and their own creative ingenuity, the vets push the limits of science and forge a future for the world's most endangered species.