New Bandits
Adrift, unhappy with life and in need of money to care for his sick adoptive father, Ubaldo, a bank clerk with no memory of his childhood, receives an inheritance that forever changes the course of his life.
The Weight of Inheritance
Ubaldo, an unlucky bank clerk from São Paulo, takes care of his sick adoptive father. On the verge of despair, Ubaldo comes across a letter notifying him as heir to a vast estate in Cratará.
A Promise is a Promise
Ubaldo wakes up inside a grave, next to the corpse of Virulento, the bandit who got killed in the heist. Faco and Moeda, a pair of cangaceiros who neither trust him nor believe what he said on the road, cast him a nasty glance.
Stunned by the countless stories about his father's mythical past, Ubaldo denies his heritage and leaves the place, preferring to settle in a local inn. Dilvania visits him and takes him to his parents' grave.
With a bag of money at his feet, Ubaldo looks in the mirror and questions himself. He later receives a worried call from Raul, who tells him that Cratará is now his home.
The Gastão attack becomes the talk of the hour; Deocleciano delivers a fiery speech in front of the hospital; in Cratará, everyone develops a sense of mistrust for the Leites.