Hakuouki SSL: Sweet School Life
It’s hard to be the trailblazer. Chizuru Yukimura (Miku Ono) is the first female student to enroll in the prestigious Hakuou Academy, which had previously been an all-boys’ elite school before it adopted co-education. Chizuru has a childhood friend, Heisuke Todo (Mashu Ishiwatari), to watch out for her at the school, but she still feels tremendous pressure to do well and prove herself as a woman. If she doesn’t do well on an upcoming test, she faces stiff penalties from Toshizo Hijikata (Yuichi Nakamura), the assistant principal. Can Chizuru withstand the pressures at Hakuou Academy? “Hakuouki SSL: Sweet School Life” is a 2015 Japanese television drama directed by Kensaku Miyashita. The six-episode live-action series is based on a video game of the same title. It was followed by “Hakuouki SSL: Sweet School Life The Movie” in 2016.